Biológiai Érés és TApasztalat a serdülőkori agyi és kognitív fejlődésben
Csete Katalin
Kutatási adminisztrátor
Pázmány Péter Katolikus Egyetem

Mi a szereped a Béta projektben?

ügyintézés, adminisztratív feladatok ellátása

Miért tartod izgalmasnak/fontosnak a kamaszkutatást?

Az ember alapvetően szereti feltárni és megérteni az ismeretlent, még a "hétköznapi" ember is, nem csak a kutató. Nem szeretjük a megválaszolatlan kérdéseket. A kutatók, valamint a kutatások abban segítenek, hogy minél kevesebb kérdés maradjon válasz nélkül és életünk minél kevesebb szakasza maradjon felfedezetlenül. A kamaszkor életünknek egyik legizgalmasabb szakasza, amit érdemes vizsgálni, kutatni és ezáltal picit jobban megérteni ezt a viharosan változó szakaszt. Kutatás során az érés izgalmas területein láthatunk tisztábban a kutatók munkája által, és nagyon sok érdekes kérdésre kaphatunk válasz, például: "Mik befolyásolhatják azt, hogy valaki hol tart az érésben?", "Megegyezik-e az adott kamasz aktuális életkora a csontkorával?", "Van-e különbség a domináns és a nem domináns kéz mozgása között?", "Tudjuk, hogy a gyerekek lassabban válaszolnak, de miért?", "Ki kell gondolni a választ, vagy máshova figyelnek?" Ezek a kérdések önmagukban is izgalmasak. A kamaszkor vajon az az időszak, amelynek során a serdülő agya felkészül a felnőttkorra, a nagy feladatokra és ezért is viselkedik és reagál másképp egy kamasz, mint egy felnőtt? Az agyuk a kamaszkor végére beérik, gyorsabban és finomabban „hangolt” szerv lesz, mint azelőtt? Hogyan változik az agy szerkezete az érés alatt? Nem vagyok kutató, de adminisztrátorként is nagyon élvezem a kutatásban való részvételt, pont a kamaszkor izgalmas változatossága miatt és én is kíváncsi vagyok a feltett kérdések válaszaira.