Biológiai Érés és TApasztalat a serdülőkori agyi és kognitív fejlődésben
Gerván Patrícia
Kognitív kutató
Egyetemi docens
Pázmány Péter Katolikus Egyetem

Mi a szereped a Béta projektben?

A kutatócsoport munkájában az én feladatom a rugalmas gondolkodás és az érzelmi intelligencia fejlődésével kapcsolatos vizsgálatok megtervezése, koordinálása és az eredmények elemzése.

Miért tartod izgalmasnak/fontosnak a kamaszkutatást?

Fontosnak tartom, hogy a kamaszkorra, mint egy nagyon fontos rizikókkal, ám ugyanakkor esélyekkel teli időszakra tekintsenek a szülők, a pedagógusok és maguk a gyermekek is. Ebben az időszakban válik az agy gyermekszerűből felnőttszerűvé, és a viselkedés, a gondolkodás az érzelmek szabályozásának érése és fejlődése a legfontosabb történések egyike. Ennek a folyamatnak a sikeres lezajlása fogja megteremteni a későbbi kiegyensúlyozott és eredményes élet alapjait. Minél többet tudunk erről az érésről és fejlődésről, annál többet tudunk tenni a megfelelő környezet megteremtése érdekében, vagy éppen segíthetünk azoknak, akik elakadásokkal küzdenek.