Biológiai Érés és TApasztalat a serdülőkori agyi és kognitív fejlődésben
Krump Melinda
Pszichológus
Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat

Mi a szereped a Béta projektben?

A projektben az intelligencia vizsgálatokat végzem, amely egy WISC-IV nevű Gyermek-intelligencia teszttel történik. A teszt körülbelül másfél órát vesz igénybe két személyes helyzetben. A tesztfelvétel során különböző feladatcsoportokba tartozó próbákat oldunk meg játékosan. A vizsgálati helyzetben igyekszünk olyan légkört teremteni, amelyben a részt vevő gyerekek komfortosan érzik magukat, lehetőségük nyílik kérdezni, visszajelzést kapni, ezáltal tanulni magukról.

Miért tartod izgalmasnak/fontosnak a kamaszkutatást?

A serdülőkor a testi-, kognitív-, érzelmi-, szociális fejlődés szempontjából egy különösen izgalmas terület. Egy kamaszt időben viszonylag gyorsan, sok változás ér. Változik a testfelépítés, a társas kapcsolódások- családhoz, szülőhöz való viszony, ezzel együtt megjelennek az önállósodási törekvések. Ezeket a változásokat nemcsak a serdülő, hanem környezete is (család, iskola) megéli. Ebben a változásokkal teli időszakban az egyéni különbségek felerősödnek. Ennek egyik fontos színtere az iskola, az iskolai teljesítmény, tanulás és az ahhoz való viszony. A kamaszkutatás számomra különösen élvezetes, mivel nagyon szeretek ezzel a korosztállyal dolgozni. A kamaszkutatás e korosztály fejlődésének mélyebb megértéséhez járul hozzá, amely gyerekekkel foglalkozó szakemberként abban segít minket, hogy részletesebb, átfogóbb képet kapjunk fejlődésükről, tanulásukról.